ورزش گردن
نوشته شده توسط : nahal

 

ممکن است شما از سردردهای مزمنی رنج ببرید که پزشک متخصص شما علت آن را مشکل عضلات ناحیه گردن تشخیص داده باشد. برای بهبود وضعیت عضلات گردن مانند تمام عضلات دیگر باید آنها را با تمرینات ورزشی تقویت کنید. آنچه در پی می‌آید، نمونه‌ای از این تمرینات است:
1. تمرینات گردن جلو و عقب: شما می‌توانید این تمرین را به صورت نشسته یا ایستاده انجام دهید. دست‌ها را به قسمت جلوی پیشانی تکیه دهید و با سر خود به آنها فشار بیاورید. از هر گونه حرکتی در بدن خودداری کنید. تا 20 بشمارید و دست‌ها را بردارید.
همین حرکت را با قرار دادن دست‌ها در پشت سر تکرار کنید. این حرکت برای تقویت عضلات گردن بسیار مناسب است ضمن آنکه خطر آسیب دیدن این عضلات را به شدت کم می‌کند.

2. تمرین بالا را در حالی که دست خود را یک بار در سمت راست سر و گردن و بار دیگر در سمت چپ سر و گردن قرار داده‌اید، انجام دهید.
3. روی نیمکت مسطحی روی شکم دراز بکشید. شانه‌های شما روی نیمکت قرار بگیرند. یک وسیله مسطح مانند کتاب یا حلقه وزنه را روی گردن قرار دهید و با دست آن را بگیرید. سر خود را با وزنه به آرامی بالا و پایین ببرید. برای پیشگیری از آسیب، این کار باید به درستی و با دقت انجام شود.




:: بازدید از این مطلب : 1217
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: